I Badanie Polskich Użytkowników Sieci Internet (1999 r.)
Stosunek do różnych wiadomości e-mail
Z pięciu różnych, uwzględnionych w badaniu, typów niezamówionych przesyłek e-mail, ani jedna nie zyskuje pełnej akceptacji użytkowników Internetu. Przewaga pozytywnego stosunku widoczna jest w odniesieniu do dwóch typów wiadomości: nie reklamowych, zawierających apel o wsparcie jakiejś sprawy słusznej społecznie lub przyczyniającej się do rozwoju gospodarczego kraju oraz reklamowych, rozsyłanych przez właściciela systemu bezpłatnych kont pocztowych, z którego dana osoba korzysta. W tym drugim przypadku różnica pomiędzy odsetkiem mających pozytywny stosunek a odsetkiem mających stosunek negatywny wynosi jedynie 3,1 punktu procentowego. W pozostałych przypadkach przeważa negatywne podejście do wiadomości, widoczne w szczególności w odniesieniu do przesyłek o charakterze reklamowym, rozsyłanych z nieznanych źródeł, mających na celu nakłonienie odbiorcy do zakupu określonego produktu.
|