|
| strona główna | cytowanie | kontakt | szukaj | |
« poprzednia strona | następna strona » | |||
Badanie wykorzystania Internetu w firmach '2008 Grupy docelowe odbiorców własnego serwisu internetowego Odpowiedzi respondentów nie pozostawiają wątpliwości, że serwisy internetowe przedsiębiorstw służą w większości zaspokajaniu potrzeb informacyjnych potencjalnych, przyszłych klientów (80,3%) i - w nieco mniejszym stopniu - obecnych klientów (75,8%). W około 2/5 przypadków grupą docelową, której potrzeby informacyjne uwzględniane są w kształtowaniu treści (zawartości) firmowego serwisu internetowego, są współpracownicy firmy (kontrahenci, dostawcy itp.). Na dalszy plan schodzą inne grupy działań public relations, takie jak media masowe, społeczności lokalne, przyszli i obecni pracownicy, inwestorzy czy władze lokalne i państwowe. Ten obraz ogólny znajduje potwierdzenie w odpowiedziach szczegółowych i wskazaniach hierarchii grup odbiorców. Ponad połowa (52,7%) pierwszych wskazań, określających najważniejszą grupę odbiorców witryny internetowej, przypada właśnie na potencjalnych klientów. Drugim co do wielkości jest odsetek odpowiedzi przypadających w drugim wskazaniu na obecnych klientów (38,3%). Łącznie 77,5% wszystkich odpowiedzi wskazujących najważniejszą grupę odbiorców przypada na potencjalnych i obecnych klientów. |
||||
« poprzednia strona | następna strona » | |||
© Mariusz Kuziak - Katedra Marketingu UEK Kraków |