I Badanie Polskich Użytkowników Sieci Internet '1999
Strona główna |  Cytowanie |  Kontakt |  Szukaj | 

I Badanie Polskich Użytkowników Sieci Internet (1999 r.)

Opinie o reklamie ogółem

Użytkownicy Internetu doskonale zdają sobie sprawę z roli, jaką reklama odgrywa w gospodarce. Jako przejaw zwiększonej konkurencji na rynku postrzega ją 87,6% ankietowanych a 75,5% przyznaje, iż jest w dzisiejszej gospodarce konieczna. Za dobry sposób dofinansowania mediów uznaje ją 82,5% internautów.

W nieco mniejszym stopniu uczestnicy badania zgadzają się, że reklama jest potrzebna konsumentom (41,9% popiera tę tezę) i że dzięki reklamie konsumenci dowiadują się czegoś więcej o produktach (23,4%). Z drugiej strony aż 72,9% potwierdza, że dzięki reklamie klienci dowiadują się o nowych produktach, dopiero wprowadzanych na rynek.

Gorzej jest z samym odbiorem reklam. Tylko nieco ponad ¼ badanych uważa, że reklamy dodają rzeczywistości kolorytu. Średnio co dwudziesty ankietowany przychyla się do tezy, że świat pokazywany przez reklamy jest interesujący i przyjemny. Zupełnie marginalny odsetek uczestników badania (1,1%) wierzy, że reklamy przedstawiają prawdziwy i uczciwy obraz produktu a tylko 2,1% jest przekonanych, że reklamowane produkty cechują się wysoką jakością.

I Badanie Polskich Użytkowników Sieci Internet '1999: Opinie o reklamie ogółem

© Mariusz Kuziak - Katedra Marketingu UEK Kraków