|
| Strona główna | Cytowanie | Kontakt | Szukaj | |
« poprzednia strona | następna strona » | |||
I Badanie Polskich Użytkowników Sieci Internet (1999 r.)Opinie o reklamie ogółem Użytkownicy Internetu doskonale zdają sobie sprawę z roli, jaką reklama odgrywa w gospodarce. Jako przejaw zwiększonej konkurencji na rynku postrzega ją 87,6% ankietowanych a 75,5% przyznaje, iż jest w dzisiejszej gospodarce konieczna. Za dobry sposób dofinansowania mediów uznaje ją 82,5% internautów. W nieco mniejszym stopniu uczestnicy badania zgadzają się, że reklama jest potrzebna konsumentom (41,9% popiera tę tezę) i że dzięki reklamie konsumenci dowiadują się czegoś więcej o produktach (23,4%). Z drugiej strony aż 72,9% potwierdza, że dzięki reklamie klienci dowiadują się o nowych produktach, dopiero wprowadzanych na rynek. Gorzej jest z samym odbiorem reklam. Tylko nieco ponad ¼ badanych uważa, że reklamy dodają rzeczywistości kolorytu. Średnio co dwudziesty ankietowany przychyla się do tezy, że świat pokazywany przez reklamy jest interesujący i przyjemny. Zupełnie marginalny odsetek uczestników badania (1,1%) wierzy, że reklamy przedstawiają prawdziwy i uczciwy obraz produktu a tylko 2,1% jest przekonanych, że reklamowane produkty cechują się wysoką jakością. |
||||
« poprzednia strona | następna strona » | |||
© Mariusz Kuziak - Katedra Marketingu UEK Kraków |