|
| strona główna | cytowanie | kontakt | szukaj | |
« poprzednia strona | następna strona » | |||
Badanie wykorzystania Internetu w firmach '2008 Ważność poszczególnych metod komunikacji dla firm W rankingu metod komunikacji ważnych dla firm w docieraniu do grup, na kontaktach z którymi im zależy, na pierwszym miejscu uplasowała się komunikacja osobista. W skali od 1 do 5, gdzie 1 oznaczało »nie ważne« a 5 - »bardzo ważne« średnia ocena uzyskana przez komunikację osobistą wyniosła 4,39. Pierwsze miejsce komunikacji osobistej w rankingu nie zależy przy tym od wielkości przedsiębiorstwa (mierzonej liczbą zatrudnionych). Nieznacznie powyżej 4 oceniona została komunikacja internetowa (online). Pozostałe uwzględnione metody komunikacji ocenione zostały już znacznie niżej, poniżej środkowej wartości skali - od 2,8 (komunikacja niewerbalna) do 2,12 (sponsoring). Tak wysoka średnia ocena ważności komunikacji osobistej w działaniach komunikacyjnych firm wynika wprost ze szczegółowych odpowiedzi udzielanych przez respondentów. Ponad połowa badanych (60,6%) przyznała komunikacji osobistej najwyższą ocenę (5), a blisko ¼ oceniło jej ważność na 4, co w sumie daje 84,6% ocen powyżej środkowej wartości skali. Z drugiej strony cztery dziesiąte badanych przyznało najniższą możliwą ocenę (1) ważności sponsoringu w ich działaniach komunikacyjnych, nieco jeszcze wyższy odsetek respondentów (40,4%) w taki sam sposób ocenił ważność kontaktów z dziennikarzami mediów nadawanych. |
||||
« poprzednia strona | następna strona » | |||
© Mariusz Kuziak - Katedra Marketingu UEK Kraków |