|
| strona główna | cytowanie | kontakt | szukaj | |
« poprzednia strona | następna strona » | |||
Badanie wykorzystania Internetu w firmach '2008 Skuteczność narzędzi marketingu internetowego Narzędzia marketingu internetowego zostały zbiorczo ocenione przez respondentów w odniesieniu do ich skuteczności w osiąganiu różnych celów marketingowych. W skali od 1 (zupełnie nieskuteczne) do 5 (bardzo skuteczne) sumaryczne oceny skuteczności narzędzi marketingu internetowego przekraczające wartość 4 uzyskały tylko dwa cele: zwiększanie znajomości firmy (marek lub produktów, usług) oraz tworzenie pożądanego wizerunku firmy (marek lub produktów, usług). Z drugiej strony skali, na poziomie nie przekraczającym wartości środkowej skali (3) znalazły się: zwiększanie tolerancji klientów wobec ewentualnych błędów firmy, obniżanie cenowej elastyczności popytu oraz ochrona przed akcjami promocyjnymi konkurentów. Generalnie uznać należy, że narzędzia marketingu internetowego oceniane są jako raczej skuteczne. Ocenę 4 lub 5 wskazało ponad 50% respondentów w odniesieniu do 9 spośród 12 poddanych badaniu celów marketingowych. Ponad ¾ badanych takie oceny wskazało dla dwóch celów: zwiększania znajomości oraz tworzenia wizerunku. Na bardzo wysokim poziomie znalazły się jeszcze dwa cele: wyróżnianie firmy na rynku i wprowadzanie na rynek nowych produktów. Z drugiej strony, przewaga odpowiedzi niskich (1 i 2) nad występujących ponad średnią skali występuje w przypadku dwóch obszarów (celów): zwiększania tolerancji klientów wobec ewentualnych błędów firmy oraz obniżania cenowej elastyczności popytu. |
||||
« poprzednia strona | następna strona » | |||
© Mariusz Kuziak - Katedra Marketingu UEK Kraków |