Badanie wykorzystania Internetu w firmach '2008
strona główna  |  cytowanie  |  kontakt  |  szukaj  | 
« poprzednia strona następna strona »

Badanie wykorzystania Internetu w firmach '2008

Metodologia badania

Badanie wykorzystania Internetu w firmach przeprowadzone zostało w Katedrze Marketingu w ramach projektu "Tożsamość i wizerunek marketingu w Polsce" za pomocą ankiety internetowej w formie strony WWW. By uniknąć przypadkowych wejść ze strony osób indywidualnych, kwestionariusz ankiety nie był ogólodostępny - na stronę z nim wejść mogły tylko osoby, do których skierowane zostały indywidualne zaproszenia.

Zakładaną grupą respondentów były przede wszystkim osoby z działów marketingu, stanowisk marketingowych lub inne osoby odpowiedzialne za obszar marketingu w ankietowanych firmach. W przypadku braku takich osób, o udział w badaniu proszeni byli właściciele firm, osoby z zarządu lub wyższej kadry menedżerskiej firmy.

Właściwa grupa badana powstała w wyniku dwuetapowego procesu. W pierwszym kroku na adresy poczty elektronicznej pozyskane z ogólnodostępnych źródeł rozesłane zostały wiadomości z zaproszeniem do udziału w badaniu i z prośbą o wskazanie osoby, która w ramach firmy mogłaby być respondentem. W taki sposób stworzona została baza 2942 różnych adresów e-mail, na które zostały przesłane indywidualne zaproszenia do wypełnienia kwestionariusza.

Kwestionariusz badania był dostępny dla respondentów pomiędzy 4 lipca a 5 września 2008 r. Efektem pierwszego zaproszenia oraz późniejszego mailingu przypominającego o badaniu było 1951 wejść na stronę z kwestionariuszem ankietowym. Zebrane dane zostały poddane selekcji i walidacji, w wyniku czego do finalnej analizy zakwalifikowanych zostało 1 128 prawidłowo wypełnionych kwestionariuszy ankietowych.


« poprzednia strona następna strona »

© Mariusz Kuziak - Katedra Marketingu UEK Kraków