|
| strona główna | cytowanie | kontakt | szukaj | |
« poprzednia strona | następna strona » | |||
Badanie wykorzystania Internetu w firmach '2008 Metodologia badania Badanie wykorzystania Internetu w firmach przeprowadzone zostało w Katedrze Marketingu w ramach projektu "Tożsamość i wizerunek marketingu w Polsce" za pomocą ankiety internetowej w formie strony WWW. By uniknąć przypadkowych wejść ze strony osób indywidualnych, kwestionariusz ankiety nie był ogólodostępny - na stronę z nim wejść mogły tylko osoby, do których skierowane zostały indywidualne zaproszenia. Zakładaną grupą respondentów były przede wszystkim osoby z działów marketingu, stanowisk marketingowych lub inne osoby odpowiedzialne za obszar marketingu w ankietowanych firmach. W przypadku braku takich osób, o udział w badaniu proszeni byli właściciele firm, osoby z zarządu lub wyższej kadry menedżerskiej firmy. Właściwa grupa badana powstała w wyniku dwuetapowego procesu. W pierwszym kroku na adresy poczty elektronicznej pozyskane z ogólnodostępnych źródeł rozesłane zostały wiadomości z zaproszeniem do udziału w badaniu i z prośbą o wskazanie osoby, która w ramach firmy mogłaby być respondentem. W taki sposób stworzona została baza 2942 różnych adresów e-mail, na które zostały przesłane indywidualne zaproszenia do wypełnienia kwestionariusza. Kwestionariusz badania był dostępny dla respondentów pomiędzy 4 lipca a 5 września 2008 r. Efektem pierwszego zaproszenia oraz późniejszego mailingu przypominającego o badaniu było 1951 wejść na stronę z kwestionariuszem ankietowym. Zebrane dane zostały poddane selekcji i walidacji, w wyniku czego do finalnej analizy zakwalifikowanych zostało 1 128 prawidłowo wypełnionych kwestionariuszy ankietowych. |
||||
« poprzednia strona | następna strona » | |||
© Mariusz Kuziak - Katedra Marketingu UEK Kraków |