I Badanie Polskich Użytkowników Sieci Internet '1999
Strona główna |  Cytowanie |  Kontakt |  Szukaj | 

I Badanie Polskich Użytkowników Sieci Internet (1999 r.)

Opinie o reklamie internetowej

Internet cieszy się bardzo dobrą opinią jako medium informacyjne - można nawet powiedzieć, że użytkownicy doceniają promocyjno-informacyjny potencjał Sieci. Do tezy, że z firmowych serwisów WWW łatwiej jest dowiedzieć się czegoś o produktach, niż z reklam w innych mediach przychyla się 66,3% badanych a 58,4% uznaje, że serwisy te są bardzo dobrym źródłem informacji o produktach. Blisko 2/3 badanych uznaje, że firmy reklamujące się w Internecie są bardziej przyszłościowe a jednocześnie 41,8% uważa, że te przedsiębiorstwa, które nie wykorzystują Internetu do reklamowania się, nie dbają o dotarcie do konsumentów.

Jedna trzecia badanych (32,4%) twierdzi, że reklama w Internecie jest tak samo atrakcyjna, jak reklamy w innych mediach. Co szósty ankietowany uznaje, że jest nawet lepsza, niż reklamy w mediach tradycyjnych. Nieco ponad 1/3 uczestników badania jest zdania, że reklama w Sieci jest potrzebna, by Internet był coraz bardziej zasobny w informacje. Jednocześnie połowa badanych (49,1%) jest przekonana, że reklamy w Internecie można łatwo zignorować.

I Badanie Polskich Użytkowników Sieci Internet '1999: Opinie o reklamie internetowej

© Mariusz Kuziak - Katedra Marketingu UEK Kraków