Badanie wykorzystania Internetu w firmach '2008
strona główna  |  cytowanie  |  kontakt  |  szukaj  | 
« poprzednia strona następna strona »

Badanie wykorzystania Internetu w firmach '2008

Znaczenie poszczególnych instrumentów promocji dla sukcesu firmy

W skali od 1 (zupełnie nie ważne) do 5 (bardzo ważne) ocena znaczenia komunikacji przez Internet dla sukcesu przedsiębiorstw wypadła na poziomie 4,25. Tym samym Internet został uznany przez badane firmy za najistotniejsze narzędzie komunikacji. Kolejna w rankingu reklama została oceniona na poziomie o 0,66 niższym. Powyżej średniej wartości skali (3) ocenione zostały jeszcze sprzedaż (promocja) osobista oraz public relations. Najniższa uśredniona ocena przypadła sponsoringowi (2,31).

Badanie wykorzystania Internetu w firmach '2008 - Uśrednione oceny znaczenia poszczególnych instrumentów promocji dla sukcesu firmy

Uśrednione oceny znajdują swoje odzwierciedlenie w szczegółowych rozkładach odpowiedzi. W przypadku komunikacji internetowej suma wskazań na odpowiedzi powyżej średniej wartości skali wyniosła aż 78,4%. Tak wysokie odsetki wskazań są z jednej strony przesłanką do rozważania coraz większej, być może nawet dominującej, roli Internetu w działaniach komunikacyjnych firm. Z drugiej strony należy pamiętać, iż niniejsze badanie przeprowadzane było w całości przez Internet i wyłącznie na próbie przedsiębiorstw korzystających z Internetu, w związku z czym wskazania na rzecz znaczenia Internetu mogą być zawyżone.

Badanie wykorzystania Internetu w firmach '2008 - Szczegółowe oceny znaczenia poszczególnych instrumentów promocji dla sukcesu firmy
« poprzednia strona następna strona »

© Mariusz Kuziak - Katedra Marketingu UEK Kraków